Automaatkasti käigukang

Nojah 2 kuud tagasi
Tundub hämmastav, et tänases elektrooniliselt ja nutikuselt arenenud ja kaugelejõudnud tehnikamaailmas esineb endiselt kummaline jäänuk automaatkastiga autodel - käigukang! No mida, käigukangi on vaja manuaaliga käikude vahetamiseks, aga automaatkasti korral, milleks see kang seal? Igasugused moodsad elektrilised lisad on autodele viimase 10a jooksul tekkinud, aga see automaatkasti naeruväärne kang on ikka olemas, milleks? Kas ei saaks mingit nupu moodi asja kuskile panna? Paljude tähtsate süsteemide toimimine on tehtud elektriliseks, nt kasvõi roolivõim. Mis paganapärast see kang seal ometi on automaatkastiga autol? Miks käigu lülitamisliigutust ei saaks elektriliselt teha? Täielik müstika, või on kangil nii suur sümboolne tähendus, et isegi kõikvõimas tehnikarevolutsioon on võimetu?
Hr Kang 2 kuud tagasi
Minul on käigukangiga automaatkast. Mulle meeldib, hea ja mugav käsitseda. Kohe nagu mehine või nii ;) Aga kui oleksin alguses peale käike nupuga vahetanud, ju meeldiks siis just too variant.
nael 2 kuud tagasi
Mitut nuppu, siis vaja oleks - minimaalselt vist 3: edasi, tagasi, neutraal
Lisaks kasuks tuleks: parkimine, sõit ainult 1 käiguga; ..2 käiguga; osadel veel nupp üleminekuks käsitsi käikude vahetamise peale
Seega 3 - 7 nuppu - natuke nagu palju. Arvatavasti sellepärast ka see kang põrandal või lihtsam roolisambal
Nojah 2 kuud tagasi
Sedand küll, et eraldi nuppe oleks palju, aga kogu nutinduse arengutaseme taustal paistab see suur jurakas moodsas preemiumautos ikka päris huumor, ka tavaautodes. Milleks see mehaaniline liigutusvahend, kui kõik muu toimib elektriga ja ilma kangideta?
valdur1 2 kuud tagasi
Kui bensiini või diiselmootoriga autol on automaatkasti lülitamiseks käigukang, siis milleks mitsu elektriautol PRND12 on? Aitaks ju ainult edasi tagasi park nupust nagu Leafil on. Kas ka Teslal käigukang on, pole uurinud. Aga automaatkasti lülituseks võiks küll uutes autodes olla pöördlüliti PRND12 jaoks. Mida teha kui inseneride tehniline taip nii lihtsa asja peale ei tule? Visuaalselt kaoks keskkonsoolilt kogu kupatus ära ja saaks sinna topsihoidjaid või nutitelefoni hoidja panna.(lihtsam tasapinnal internetis surfata) Ja roolil leiaks kindlasti koha pöördlüliti jaoks
nojah 2 kuud tagasi
Lärri 2 kuud tagasi
Kuulge pägalikud, esiteks on teil piiratud teadmised (nagu eelkirjutaja juba viitas), teiseks, ostke endale PlayStation ja mängige nuppudega nii palju nagu tahate. Ja kolmandaks, kui te juba midagi napakat soovite, siis nõudke mitte nuppe, aga puutetundlikku ekraani käigulülimise tarbeks. Olgu siis juba tõeliselt totter lelu see asi, mida oleme harjunud autoks pidama.
K 2 kuud tagasi
Nojah.
Mismõttes pole välja mõeldud elektroonilist käigukangi. Kõikidel uuemapoolsetel ja uutel autodel on seesama automaatkasti käigukang ju elekriline. Käigukast on enamikul põiki asetsevate mootoritega autodel niikuinii mootoriruumis. Ega salongist siis mingit hoovastikku sinna automaatkastiga autol ei lähe. Ikka on see juhtmega ühendatud. Kang kui selline ongi elektrooniline tegelikult.
Nojah 2 kuud tagasi
Guugeldajad ja arvutimängurid, vaadake nüüd järgmiseks meie enimmüüdud margid üle. Mida näete automaatkastiga masinate kangi kohal, kas viidatud nuppe või siiski kangijurakat?
Seda minagi, et kui automaatkasti juhtimine toimub nagunii või sageli elektriliselt, siis paistab see kangi liigutamine kuidagi sobimatu ja üleliigne kohmakus. Mitmeastmelist istmesoojendust võiks ka äkki eraldi kangiga juhtida, nupu asemel?
suleline 2 kuud tagasi
N-ö vanakooli kangilahendus – konkreetne, kiire ja ühemõtteline.
. 2 kuud tagasi
Ja kangivihkaja on nõus juurde maksma nuppude paigaladamise eest? Pärast muidugi vingub, et krdi nupud jälle ei tööta, topivad oma elektroonikat igale poole. Paljudel automaatidel on ka käsitsilülitamise võimalus, seega mugavam teha seda kangiga kui kuskil armatuuril nuppe kobada. Ka lülitushoovad roolil on ammu leiutatud, kuid eks kõik jälle maksab. Tahad lihtsat ja odavat autot- ära vingu kangi üle ja mine osta. Tahad nuppe- leiad ka sellise kui pappi on.
. 2 kuud tagasi
Aulemb 2 kuud tagasi
Muidu kena auto, a vat rool on valel poolel.
Sobib vaid posti laialivedamiseks.
. 2 kuud tagasi
Võta lihtne pilditöötlusprogramm ja pööra pilt ümber, siis ka rool õigel kohal.
Aulemb 2 kuud tagasi
Kas nupud peegelpildis töötavad?
Valin küll D, kuid peeglis hakkab auto R suunas liikuma.
Jätaks fotoshopi ja muud taolised ikka välja ja katsuks reaalsusega hakkama saada.
mõliseme 2 kuud tagasi
Ükskord peale suurt pidu autoomanik küsis,kes see krdi idit selle kangi siia pani..
:( 2 kuud tagasi
Hakka bussijuhiks, neil toimub nuppudega. Iga päev jääb Tallinnas paar bussi seisma, sest ühendus nupu ja kasti vahel katkeb, samas jälle teab bussi käiguvahetusautomaatika täpselt, et tee äärde keeranud ja seisma jäänud bussil lülitatakse tuled pargi peale. Kuni viimase ajani läks klassikalisel hüdrotrafoga käigukastil lisaks juhtmepuntrale ka tross kangi juurest kastini, et kui mustmiljoon elektrivärgindust üles ütles, sai siiski liikuda palja mehhaanika ja hüdraulika abil.
minu kogemus 1 kuu 3 nädalat tagasi
Jaaguar ja land rover.
Ammu juba keeratava nuppudega.
Kui ma ei eksi siis ameerika autodel oli ka nupuga Lincholm
Ahto 1 kuu 3 nädalat tagasi
Tsaikal olid ka nupud.
Ahtol õigus 1 kuu 2 nädalat tagasi
Tšaikal, sellel vanemal GAZ 12-l, oli kolm pikka edasi-tagasi nuppu armatuuril. See oli kusagil 60-te keskel. Aga vanades jänkide filmides oli tee-see-järgi lahendus roolisambal paikneva kangi tõmbamine enda poole ja alla ühe raksuga nii, et draivi peale läks (mitte 1-se või 2-se) ja samas gaas põhja. GM-i täismootor oli 500 kuuptolli (500CID), see on pea 9 liitrit vist, V8. Käimakast oli 3-ne automaat. Mina ei saanud aru miks sileda maa peal üldse käike oli vaja vahetada. Viissada kuuptolli lahendas kogu küsimuse. Tegelikult ju ka 6,2 liitrit V8 ja 5,7 liitrit V8. Viimane polnud diislina kuigi kestev, sest bensuka plokile oli disla plokikaas otsa pandud. Mingeid turbosid ja kompressoreid pole vaja. Kuuptollide vastu ei saa miski. Arvatavasti tuleb nende hübriidide aeg peatselt, kus vedelkütusel sisepõlemismootor krutib generaatorid ise vaikselt suurima pöördemomendi peal käies ja elektrimootorid krutivad rattaid (kõiki 4-a). Koorem akusid läheb mängust välja, aga superkondensaatorid tulevad mängu. Nende najal tehakse pikad megakiirendused. Mitusada kilo kallihinnalist massi jääb autost välja. Ka NSVL tootis pärast sõda jänkide eeskujul ZIS busse, mis olid diiselelektrikad. 50-tel sõitsid Tallinnast pikki liine. Ühte niisugust näidati suvel Tallinnas vanade busside väljanäitusel. Poisikesena olin õnnelik, kui Tln-Rakvere reisiks anti ette see ZIS, aga mitte Ikarus Lux

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.