Põhjendamatult aeglane sõitmine

papi 2 nädalat 2 päeva tagasi
auto.geenius.ee/uudis/politsei-liiga-aeglaselt-soitvale-inimesele-voib-patrulli-kutsuda/

Sellest on muidugi varem ka juttu olnud, aga ise-enesest intrigeeriv teema - kas üldisest liiklusvoost aeglasemalt liikujat trahvida ka saab?

Hakatuseks - minu arusaam asjast on, et lõppeesmärk on, et kõik oleks rõõmsad ning jõuaks elusalt ja tervelt koju. Ehk siis - sõida nii aeglaselt, kui vaja, aga lase kiiremad endast mööda, tõmba kõrvale, anna suunatulega märku, no mida iganes.

Aga ...
... see trahvijutt nüüd küll ei päde. Liiklusseadus ütleb küll, et juht ei tohi põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid, sama aga ei defineeri mõistet "põhjendamatult aeglane sõit". Oletame, et ma lihtsalt kardan kiiremeni sõita. Igati põhjendatud seega. Mis puutub teiste juhtide takistamisse, siis kuniks ma sõidan pärisuunas ja oma sõidureas, on minust möödumiseks välja mõeldud manööver nimega "möödasõit".

Ehk kokkuvõtteks - kuniks pole Riigikohtu vastavat lahendit, võib politsei pressiesindaja rääkida mida iganes, me kõik võime :-)
valdur1 2 nädalat 2 päeva tagasi
Hea näide- Tallinn-Tartu 4 realisel teel sõidab teises reas auto 90km/h. (auto mõõdiku järgi.) Teised, kes sõidavad GPS kiiruse järgi , tahaksid mööda minna. Seal-hulgas ka politseiauto. Nüüd võikski politsei sellise auto peatada ja teha märkus liikluse pidurdamise kohta. Aga kui samas situatsioonis sõidab auto 70 km/h, võiks selle juhile tõesti teha kõva trahv aeglaselt sõitmise pärast.(sõitku esimeses reas).
papi 2 nädalat 2 päeva tagasi
Seda vasakpoolset rida tohib kasutada ainult möödasõiduks ( ehk LS-i sõnastuses "... kui parempoolsed rajad on hõivatud"). Seega jah, kui seal sõita 30-nega, siis on see kindlasti kaasliiklejate takistamine ja karistatav. Aga parempoolsel rajal ( või ainsal rajal, kui pärisuunas on üks sõidurada ) ei saa küll kuidagi mingit kohustuslikku alamkiirust määrata.

Taaskord - ma ei pea sellist asja õigeks, aga ma ei näe ka võimalust seda kuidagi sanktsioneerida.
papi'le 2 nädalat 2 päeva tagasi
Oletame, et ma lihtsalt kardan kiiremeni sõita!!!???
Siis tuleb juhiluba MNT-sse tagasi viia ja kõik!
Keskealine 2 nädalat 2 päeva tagasi
Nii nagu ei vii kiiruseületajad ja põhjendamatult väikest pikivahet hoidvad juhid oma juhiluba Maanteeametisse tagasi, ei tee seda ka "aeglased".
papi 2 nädalat 2 päeva tagasi
Ma lihtsalt teoretiseerin. Loomulikult ei karda mina sõita nii kiiresti kui vaja.

Mu jutu point on, et aeglasemalt sõitjat ei saa trahvida. Ükskõik, kui tüütu ta ka poleks.
. 2 nädalat 2 päeva tagasi
Mismoodi te kutsute patrulli kuskile Tallinna-Mäo vahelisele lõigule? Millal ta ükskord kohale jõuab, kolonn muudkui liigub edasi, aeglane võib kuskile ära pöörata ja kindel võib olla, et see pole ainuke kolonn sellel lõigul. Ja kui olete üksi roolis, ei tohi ka telefoni kasutada, aga kui helistamiseks seisma jääda, liigub kolonn juba kaugele. Surnult sündind soovitus see patrulli kutsumine.
.'le 2 nädalat 1 päev tagasi
Käed-vabad ja häälvalimine on ammu juba olemas!
ints 2 nädalat 1 päev tagasi
Ma väidan et mingi 20% juhte kindlasti ei ole kuulnud sellest et väljaspool asulat ei tohi 4 realisel põhjuseta vasakus reas sõita. Nüüd viimasel mõnel kuul olen seda eriti tihti kogenud - õues on pime ja märg, nähtavus kehv, rataste alt lendav sopapilv on õhus - enamus kodanikke sõidab oma valitud kiirusel paremas reas aga siis mingid tüübid venivad 80ga vasakus reas sest siis ei sõida neil kedagi ees ja klaas püsib puhas. Ma olen seda pattu teinud et neist siis paremalt mööda läinud, igatahes lihtsam ja kiirem kui neil sabas tulesid vilgutada ja tuututada.
to .'le 2 nädalat 1 päev tagasi
Miks siis liikluses pidevalt telefoni kõrva juures hoidvaid juhte näeb? Minu isiklik arvamus on, et raha kulus autole ja händsfrii jaoks pappi ei jätkunud. Ja kellel on 112 häälvalimisse pandud?
to ints 2 nädalat 1 päev tagasi
maainimesed satuvad kord aastas neljarealisele ja muidugi ei jaga matsu. autokoolis õpitu ka ammu ununenud. samamoodi teeb mõni ühesuunaliselt teelt vasakpöörde paremalt servast.
to .'le 'le 2 nädalat 1 päev tagasi
Aga siis tuleb panna see 112 sinna häälvalimisse! Kunagi kraavis olles võib see Sinu elu päästa!
to... 2 nädalat 1 päev tagasi
kraavis hüüad esialgu appi
to ints'le 2 nädalat 1 päev tagasi
Maamehed teavad kuis maanteel liigelda, need on ikka linnamehed, kes matsu ei jaga. Harjunud linnas kõigil radadel laiama ja pidama vasakpoolset rada "kiiremate liiklejate rajaks" ja "parempoolset "veokate rajaks" sama kusagilt kuuldud tõde juhib käitumist ka maanteel, aga liiklusseadusest ei tea tuhkagi.
nael 2 nädalat 1 päev tagasi
Ei hakka politsei mingit trahvi tegema, kui keegi maanteel 90 alas 70-ga venib. see seadusepunkt rihkem selleks ees, et 90 alas traktoriga pikalt 30-ge ei liiguks.
Ajakirjanduses olnud lugusid, kus maanteel teavitatud ohtlikult liikuvatest masinatest (ebaühtlane kiirus ja/või servast serva vänderdamine jms) ja siis 50 - 60 km järel pole ühtegi politseid nähtud. Praktikas ei tule sul ükski patrull välja kui helistad 112 ja kurdad, et venib keegi maanteel 70-ga.
See on tulemus, mis saavutatud selfikaamerate panekuga ja politseinike vähendamisega. Palju õnne meile!
teema algatajale 2 nädalat 1 päev tagasi
Proovigem vaadelda Liiklusseadust kui tervikut, ehk siis erinevate liiklejate kogumit, mida organiseerib Liikluseadus oma liikluskorralduse, liikluskasvatuse jne. sätetega. Selle eesmärgiks on võimalikult kiire, sujuv ja ohutu liiklus seejuures saastades võimalikult vähe keskkonda. Selles paabellikus rapsimises on meil igaühel oma roll täita ja kui tahavaate peeglisse ei oska vaadata ja mängid vedurijuhti, ei ole see liiklusseaduse mõttes sujuva ja ohutu ning võimalikult kiire liikluse tagamine selles osaleja poolt.
Põhjendamtult aeglast sõitu eraldi defineerima hakata - noo kuulge... asiis peaks ses seaduses kirjeldatud paljusid asju defineerima ja kui juhuslikult ei ole erinevaid lause osi seaduse terviklikusest väljarebituna defineeritud, kas siis käitume liikluses teisi mittearvestavalt ja elementaarset vastastikkust hoolivust ja viisakust eirates nagu idioodid!?
Pole vaja arutleda selle üle, kuidas politsei tuvastab rikkumise! Seisab tee ääres, mõõdab "vedurijuhi" kiiruse ja kui see on tuntavalt alla lubatu ja tema taga on kilomeetrine saba, sest vastutuleva liikse tõttu pole võimalik eessõitja(te)st mööduda, ongi asi selge.
Kurat kui jabur see arutelu kultuurituse ja lolli minakesksuse hunniku on!
parm... 2 nädalat tagasi
hea kokkuv6te!! See on systeem, kus k6ik peavad k6igiga arvestama!
Suur erinevus muude maadega - meil on alati mingi ärapanemine ja v6istlus, ilma midagi reeglitest, ega ohutusest teadmata. Mujal vaatad on liiklus kaootilisem, AGA k6ik teevad selleks maksimumi, et asi toimiks!
P6hjendamatu aeglus - vaadake fooride tagant kiirendajaid. 90 % inimsest, kes on esimesed, ei kasuta yle veerandi gaasi ja liiguvad nagu teod. See POLE säästmine, see on rumala juhi arusaam sellest. Iga kord jääb 4-5 autot ristmikust yle saamata selle t6ttu! S6ites 30kw j6udu omava autoga foori tagant meie pealinnas, tekib enamus kordades ikka mitmesaja meetrine vahe tagatulijaga ja ka k6rvalreal olijaga! Seega v6istlus on ilma eesmärgita ja valel ajal, vales kohas! Aga noh eks selline see meie liikleja arusaam on, kui seda v6ib yldse nii nimetada!
to parm 2 nädalat tagasi
Liikluses kõigiga arvestamine eeldaks et eestlaste tõutunnuste hulka ei kuuluks mölakas olemine. Paraku seda empaatiat liikluses on palju vähem kui võiks, paljud tegelevad otseselt liikluse takistamisega kas sihilikult või ignorantsusest. Siia kuuluvad otseselt eeskirjade rikkumised nagu lubatust oluliselt aeglasemalt sõitmine, ristmike kinni sõitmine tipptunnil, möödasõitja tagasi reastumise takistamine vahe kinni kiirendamise läbi, tulede (nii udu- kui suunatulede) vale kasutamine, ühissõidukiraja kuritarvitamine jne jne, samuti rumalusest tekitatud hoolimatuse näited nagu kõrvalteelt väljasõidu mitte võimaldamine, foori süttides üliaeglaselt liikuma hakkamine, tipptunnil mööda tühja (järgmisel ristmikul ära pööravat) rada ummikust mööda sõitmine ja siis vahele keeramine jne. Selle viimase näite puhul hiljuti just kuulsin kuidas üks blondiin uhkustas kui "kaval" ta on ja kuidas lollid ummikus passivad ja kuidas temal pole aega selleks... noh eks neid omaarust kavalaid on meil paraku palju ja ma küll ei näe et see muutuda võiks.
papi 2 nädalat tagasi
Eks taoline lihtsalt kiusu pärast aeglaselt sõitmine on muidugi negatiivne näide, aga kui laiemalt mõelda, siis oma õigusi tasub teada ja nende eest ka seista, sest kohustuste meeldetuletajaid jätkub niigi. Võtame või näiteks löökaugud. Kui kujuneks normiks see, et auk asfaldis tähendab tee omanikule automaatselt kahjunõuete tulva, kaoks need augud märksa kiiremeni. Paraku kirub eestlane oma rasket saatust pigem sotsiaalmeedias
Sass 2 nädalat tagasi
Las sõidavad oma 75-90 vahel kõigutamisega, mul autol automaatne pikkivahehoidja peal, hea rauhulik sõita - samas ehk lahendus oleks 2+2 maanteed suurtemate linnade vahel. Nt. Tallinn-Pärnu-Tartu-Narva vahel, vms.. Vanad maanteed jäävad alles ja 2+2 tasuliseks - aga seda ei juhtu nagunii. Nõustun eelkõnelejatega, teistega mittearvestamist on väga palju...

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.