Kia Stinger: aasta üllataja

Kas räägime disainist, võimsusest, kiirusest, sõiduomadustest või hinnast – Kia Stinger on läbinisti muljet avaldav.

Kia Stinger: aasta üllataja

Möödunud aasta – et mitte öelda viimaste aastate – suurima üllatuse ning meeldejäävaima sõiduelamuse pakkus uus kiire Kia. Auto, millest räägiti juba enne valmissaamist palju ning mille kohta võib pärast sõiduproovi tõdeda, et kogu auto ümber käinud kära on täiesti õigustatud.

Piltidel kahtlemata silmatorkav ning Kia parimate päevade disainini küündiv auto mõjub päriselus veel pikema, madalama ning efektsemana. Liikluses vaadati sellele järele kogu aeg, olgugi et sõitsime tumeda ja küllaltki porise autoga ning peamiselt hämaras.

Ka sõitjateruumis võib leida disainivõtteid, mis toovad meelde mõne noobelmargi, kuid see ei häiri. Juhikoht asub madalal, istet saab väga mitmeti reguleerida ning nii kujustus, ergonoomika kui ka varustus klapivad kenasti kõrgete ootustega, mis auto välimuse põhjal tekkisid. Kui norida, siis ehk vaid mõned nupud uksel või hoovad rooli taga meenutavad liialt odavamaid ja lihtsama viimistlusega Kiasid.

Selle auto kõige parem pala asub aga kapoti all ning erinevalt tavapärastest reasneljastest, kui tahes võimsatest siis, prahvatab mootor käima häälega, mis annab aimu tõelisest jõust. Samal ajal kui paljusilindrilised mootorid on enamiku tootjate valikust kadunud, sai Stinger 3,3liitrise V-6 ning nagu praegusel ajal kombeks, siis ikka turboülelaadimisega. Mootor on tõesti vägev: 370 hobujõudu ja 510 Nm tagavad 0–100 km/h kiirenduse 4,9 sekundiga ning tippkiiruse 270 km/h. Seega Saksa kiirteele sattudes saab kohalikele luksus- ja sportautode omanikele, kelle autode kiirus on 250 km/h-ga piiratud, tulesid vilgutada ning lasta neil Kia teelt kõrvale tõmmata.

Eestis kahjuks selliseid võimalusi pole ning siin tuleb spidomeetril äärmiselt hoolikalt silm peal hoida. Möödasõidul ei pea Stinger pöördeid kõrgele tõstmagi, et piirangud mõne hetkega ületatud saaks. Valige sõidurežiimiks Sport või Sport Pluss ning siis on mõistlik kiirendamine vaat et võimatu. Igale gaasivajutusele järgneb kaela nikastav sööst. Rahulikul sõidul on mootor (ja ka auto ise) hiirvaikne, tugevamal gaasivajutusel kostab aga mehist jõminat – mida tegelikult lastakse hoopis kõlaritest. Miinuseks ei maksa seda lugeda, sest virtuaalne helitaust kõlab nii realistlikult, et kui ei teaks, ei oskaks pettust aimatagi.

Stingeri sõiduomadused vastavad sportlikule disainile ja võimsale mootorile: vedrustus on konkreetne, kuid selle jäikusega pole üle pingutatud, ning rool kiire ja täpne. Eestis kuuluvad valikusse ainult nelikveoga autod ning koos kaheksakäigulise kiirelt ja sujuvalt töötava käigukastiga toimib kogu komplekt suurepäraselt.

Peaaegu sama kiitvad sõnad saab öelda praktilisuse kohta. Stinger on pikk ja pika telgede vahega auto ning tänu sellele on tagaistmel jalaruumi küllalt ja pakiruum pikk. Auto madalus seab siiski piirangud. Tagumise istme pearuum on tegelikult isegi üllatavalt korralik: lagi hakkab häirima ehk nii 190sentimeetriseid, kuid ukseava ülemine serv jookseb madalalt ning sisse istudes on oht pea selle vastu ära lüüa. Pakiruum on samuti madal ja mahutab 406 liitrit.

Kõige enam häirib aga halb nähtavus taha. Stingeri tagumine aken on õige kitsas ning C-piilarid väga laiad. Ehkki varustusse kuuluvad ka parkimist hõlbustavad kaamerad, pole neist vihmastes-poristes-pimedates oludes kuigi palju abi ning see teeb tagurdamise ebamugavaks.

Stingeri kütusepaak võiks olla suurem. Kuigi maanteel näitas võimas Kia isegi tehase andmetest väiksemat kütusekulu, siis linnas läheb seda mehises tempos ning ainult 60liitrine paak tähendab, et kütuseseier kukub kiirelt.

No ja siis veel muidugi hind ja hinnakiri: 200hobujõulise diiselmootoriga baasmudel maksab 45 990 eurot, parema varustusega bensiinimootoriga auto eest küsitakse 49 990 eurot. Nelikvedu ja automaatkast on mõlemal ning lisavarustus peaaegu puudub. 500 eurot tuleb küll metallikvärvi eest juurde maksta.

Ühelt poolt kõlab 50 000 eurot Kia eest ju röögatult palju, kuid kui soovida väga kiiret, ilusat, suhteliselt ruumikat, rikkaliku varustusega ja nelikveolist V-6-bensiinimootoriga autot, näib Stinger täiesti mõistliku pakkumisena. Kõik võrreldavate omadustega autod on kallimad või isegi palju kallimad.

Margus Pipar

Avaldatud: 05.02.2018

Hinded

8 Kokku
6 Hind ja kulu
9 Disain
10 Varustus
10 Sõiduomadused
7 Kasutusomadused

Kokkuvõte

disain, kiirus, sõiduomadused, varustus, garantii

nähtavus taha, janune, väike kütusepaak, suhteliselt kallis

Stinger väärib ülivõrdeid päris mitme asja eest. Oleks vaid hind veel pisut soodsam.

Tehnilised andmed

Hind49 990 eurot
MootorV-6 otto, turbo, 3342 cm3
Võimsus272 kW (370 hj)
Pöördemoment510 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Maks. kiirus270 km/h
Kiirendus4,9 s
Kütusekulu14,2/10,6/8,5l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4830/1870/1400 mm
Garantii7 aastat
Telgede vahe2905 mm
Tühimass1834 kg

Kommentaarid