Nissan tõlgendab juhi ajust tulevaid signaale

Nissan avalikustas täna uuringu, mis võimaldab edaspidi sõidukitel tõlgendada juhi ajust tulevaid signaale, kujundades ümber viisi, kuidas inimesed oma autodega suhtlevad.

Nissan tõlgendab juhi ajust tulevaid signaale

Ettevõtte Brain-to-Vehicle ehk B2V-tehnoloogia võimaldab parandada juhtide reageerimisaegu ja toob lõpuks kaasa autod, mis kohanevad pidevalt, et muuta sõitmine veelgi nauditavamaks.

Nissan demonstreerib selle ainulaadse tehnoloogia võimalusi Las Vegases messil CES 2018. B2V on uusim lahendus Nissani intelligentses mobiilsuses ehk nägemuses selle kohta, kuidas autodega sõidetakse, kuidas neid energiaga varustatakse ja ühiskonda lõimitakse.

„Kui enamik inimesi mõtleb autonoomsest sõitmisest, on neil väga impersonaalne nägemus tulevikust, kus inimesed annavad kontrolli üle masinatele. Kuid B2V-tehnoloogia teeb vastupidist, kasutades juhi ajust tulevaid signaale, et muuta sõitmine veelgi põnevamaks ja nauditavamaks,” ütles Nissani tegevasepresident Daniele Schillaci. „Toome Nissani intelligentse mobiilsuse abil inimestele parema maailma, pakkudes suuremat autonoomsust, tõhusamat elektrifitseerimist ja paremat ühenduvust.”

See Nissani läbimurre saavutati tänu aju dekodeerimise tehnoloogia kasutusvõimaluste uurimisele eesmärgiga ennustada juhi tegevust ja tuvastada ebamugavust.

Ennustamine: juhiabisüsteemid tuvastavad, kui juhi aju hakkab andma edasi käsklusi nagu rooli keeramine või gaasipedaali vajutamine, ja saavad kiiremini sekkuda. See parandab reageerimisaega ja muudab manuaalkäigukastiga sõitmise mugavamaks.

Tuvastamine: tehisintellekt tuvastab ja hindab juhi ebamugavuse taset ning saab selle põhjal autonoomses režiimis muuta sõidukonfiguratsiooni või -stiili.

Teiste võimalike kasutusalade hulka kuulub ka sõiduki salongikeskkonna reguleerimine, ütles Nissani Jaapani uurimiskeskuse innovatsiooniosakonna vanemteadur dr Lucian Gheorghe, kes juhib B2V uurimist. Näiteks saab selle tehnoloogiaga koos kasutada liitreaalsust, et kohandada seda, mida juht näeb, ning muuta sõitmine lõõgastavamaks.

„Selle tehnoloogia võimalikud rakendused on erakordsed,” ütles Gheorghe. „See uuring on eesootavatel aastatel meie sõidukites Nissani uuenduste katalüsaatoriks.”

Nissani B2V-tehnoloogia on maailmas esimene sellelaadne süsteem. Juht kannab seadet, mis mõõdab ajulainete aktiivsust, mida seejärel analüüsivad autonoomsed süsteemid. Kavandatud liikumist ette nähes saavad süsteemid teha toiminguid nagu rooli keeramine või auto aeglustamine 0,2–0,5 sekundit kiiremini kui juht, kusjuures juht ise süsteemide sekkumist peaaegu ei märkagi.

03.01.2018 14:00
Auto

Kommentaarid


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.