Uute sõiduautode müük kasvas Eestis 2017. aastal 11,6% 6

Eesti uute sõiduautode turg jätkas tõusu heas tempos ka detsembris ja aasta kokkuvõttes müüdi veidi enam kui 25 tuhat uut sõiduautot.

Uute sõiduautode müük kasvas Eestis 2017. aastal 11,6%

Detsembris müüdi Eestis kokku 1489 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta detsembri müügi 14,9%. Aasta kokkuvõttes aga ületati 25 tuhande piir, millest enam on müüdud vaid 2006. ja 2007. aastal. Võrreldes 2016. aastaga tõusis uute sõiduautode müük 11,6%.

Segmentidest osutusid 2017. aastal kõige populaarsemaks väiksemad keskklassi autod, mille turuosa oli 23,1%. Teiseks suurima turuosaga segmendiks olid keskmised maasturid ja kolmandaks enim müüdi keskautosid. Eksporti läks möödunud aasta jooksul 1139 sõiduautot.

2017. aasta kokkuvõttes oli populaarseimaks automargiks Toyota, millele järgnesid Škoda ja Volkswagen. Mudelitest vallutas aasta kokkuvõttes kindlalt esikoha Škoda Octavia, milliseid müüdi 1329. Järgnesid kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 893 ja 870 autoga.

Arno Sillat, AMTELi tegevjuht: „Uute autode turg kasvas 2017. aastal enam-vähem prognoositud tasemel. Tõusule andsid tõhusa panuse eri tüüpi hübriidid. Suurema osa nendest moodustasid elektrimootoriga, aga aasta teisel poolel kasvas jõudsalt CNG hübriidide müük. Euroopa Liit on tulevikku vaadates rõhunud tugevalt elektriautodele ja enamus tootjaid on selles suunas ka liikumas. Siiski mitte kõik - VW grupp panustab endiselt tugevalt diiselmootorite arengule ja gaasihübriididele. Viimaste kasvav populaarsus on ka meie turul näha Škoda ja VW vastavate mudelite müügis. 2018.a. osas prognoosime tõusu jätkumist, kuid ilmselt veidi väiksemate numbritega.“

Uusi tarbesõidukeid müüdi 2017. aastal kokku 5478, millega ületati 2016. aasta müük 10,2%. Automarkidest oli aasta kokkuvõttes edukaim Citroën 901 müüdud sõidukiga, järgnesid Renault ja Peugeot, vastavalt 640 ja 629 sõidukiga. Veokeid müüs 2017. aastal enim Scania, kokku 418.

04.01.2018 17:00
Auto

Kommentaarid

Volts 1 nädal 6 päeva tagasi
Jääb arusaamatuks miks ostetakse ainult bensiinil töötavaid Avensiseid? Nende küttekulu on meeletu tänapäeva mõistes.
Sass 1 nädal 6 päeva tagasi
Töökindel. Mis Avensise 1.8 AT keskmine kulu on, et see nii meeletu? Mul nt. 1.4DSG GOLF on keskmine 6,8l sajale.
Volts 1 nädal 6 päeva tagasi
Meeletu all pean silmas reaalset küttekulu mitte tehase näite, omasin 1.6 aurist, linnas alla 8 liitri ei saanud, avensisel jääb see number 9 liitri peale, samas nm nagu vähe võitu, aurisel 160nm ja avensisel 180nm. Jääb mulje nagu kell oleks seisma jäänud. Tänapäevane masin peaks ikka 6 liitriga linnas hakkama saama. Mäletan oma 15 aasta tagust audi 100 2,2l 100kw, ka see masin sai linnas 10 liitriga hakkama, aga aeg ja tehnoloogia on ju edasi liikunud? Tundub et toyota vabalt hingavad bensiinimootorid on vist ajast maha jäänud?
Lembit 1 nädal 6 päeva tagasi
Mõistlik oleks sellised õgardid gaasi peale viia, siis pole asi nii hull. Võibolla viiaksegi?
To Volts 1 nädal 1 päev tagasi
Isa esimene "lääne" auto oli sigar Audi 100 2.2 ilma turbota 1986.a väljalase, sellest sai minu ja hiljem ka venna esimene auto. Noo ei saanud selle masinaga küll linnakuluks kümnekat - unista edasi! Keskmine ise oli u 11, kuidas siis linnakulu sai sellest madalam olla?? Ja kaalus see masin tühjalt 1233kg, sai sellega isegi kaalul käidud ühe vaidluse tõttu. Mine nüüd võta see uus Avensis, see ju kindlasti oma 150-200 kg raskem ja automaat, lisaks on Avensis kõvaste turvalisem.
Seda 6 liitrit ei saa diislid ka mitte kätte, vähemalt mitte selles suurusklassis.
Volli 1 nädal tagasi
Ei tasu ka võrrelda tänast linnasõidu küttekulu üheksakümndendate alguse küttekuluga, sest siis polnud sellist autode massi ja ummikuid nagu täna, eriti tipptunnil. Ja loomulikult iga mees ei oskagi ökonoomselt sõita. Mõne jaoks võib mõni asi olla unistus, teise jaoks reaalsus.

© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.