Autopäevik. Taaskord „elu esimene” 5

Kui eelmisel korral rääkisin elu esimesest pimeostust, siis nüüd tuli end esmakordselt teeninduses oimetuks maksta.

Autopäevik. Taaskord „elu esimene”

Ei, vanduma võtvat remondiarvet ei põhjustanud Rootsist hea õnne peale toodud tundmatu ajalooga vana Lexus, vaid mu senise autoomanikupõlve peaaegu kõige värskema väljalaskeaasta, väiksema läbisõidu ja kindla kohaliku ajalooga Volvo. Lootsin ausalt öeldes, et sel korral saan kirjutamisel keskenduda Lexusele, kuid kuna see auto sõidab probleemideta, tuleb kirjutada riketega Volvost.

Remonditöökodade külastamine V40-ga sai alguse sügisel, kui esisillast kostuvate võõraste häälte tõttu vahetati õõtshoova puksid ja eesmised piduriklotsid. Viimased (B-osad) vilistasid algul jubedalt, kuid ajapikku hääl kadus. Siis ühel halval päeval teatas elukaaslane, kes nüüd peamiselt Volvot kasutab, et tagauksed ei tule lahti. Tõepoolest ei tulnudki, ei ussi- ega püssirohuga, ei seest ega väljast! Lootsin, et ehk kaob viga paari nädala jooksul iseenesest. Seda muidugi ei juhtunud, selle asemel lõpetas töö ka esiakende ühe puutega avamine.

Lasin Volvodele keskendunud Autovivas, kus mul on teenindusega head kogemused olnud ja kuhu sain aja sisuliselt järgmisel päeval, autole n-ö kompuutri järele panna. Pidasin hinge kinni, et võib-olla aitab restart, õlitamine või sättimine, kuid lukkude koha pealt oli hinnang ühene: elektrilist viga ei ole, uksed tuleb seest lahti võtta, lukud üle vaadata ja tõenäoliselt välja vahetada. Ja see on väga kallis! Akende korrektse avamise sai küll arvuti abil tööle.

Autovivas lukkude-ustega eriti mässata ei tahetud ning soovitati pöörduda margiesindusse, mida ka tegin. Ehkki järjekord oli pikk, lubati mul auto kohale viia lootuses, et ehk vabaneb mõni aeg. Hea uudis oli see, et peagi pääseski auto meistrite hoole alla, halb aga see, et remondikalkulatsioon tuli, khmm, 750 eurot. Kui uksepolstrid „uksi eest raiudes” katki lähevad, siis veel rohkem. Olin siit ja sealt alternatiivseid võimalusi otsinud ja aktiivselt internetis tuhninud ning igalt poolt sama juttu kuulnud, seega tuli anda heakskiit. Nimelt olevat see viga suurematelgi Volvodel levinud, lukud on igal juhul kallid ja esindus on selle töö jaoks õige koht.

Kuna ajaliselt jõudis kätte ka hoolduse aeg, lasin kohe sellegi ära teha, küll aga loobusin kahjusid minimeerida püüdes sõitjateruumi õhufiltri vahetusest, sest eelmine vahetati u 4500 kilomeetri eest.

Autole järele minnes ootas ees kardetust mõnevõrra väiksem, kuid siiski hästi meelde jääv arve, 860 eurot. Summat nähes tahtsin muidugi teada, mis neil lukkudel siis häda oli. Vastus paneb siiamaani kukalt sügama, kokkuvõtvalt kõlas see nii: „Ukselukud töötavad väga ekstreemsetes tingimustes. Väljas on külm, autos soe, lukud on külmumise piiril. Tekib niiskus ja jää, mis lukud lõhub. Loodame et need uued nüüd ikka peavad!” Eee ... Volvol, väga pika ajalooga Põhjamaa autol?! Ja selle raha eest loodame, et nüüd peavad ...

Kulu hulka lisandusid veel tehnoülevaatus, kindlustus ja rehvivahetus, mis eelmainitud summa kõrval tundub köki-möki!

Et mitte ainult negatiivsest rääkida, siis selle Volvoga meeldib mulle sõita küll. V40 sõiduomadused on elavad, auto ise ilus ja mootor lausa super: väike turbo reageerib sisuliselt viivituseta, dünaamika on vaatamata ainult 150 hobujõule väga hea ja kütusekulu hämmastavalt madal. Maanteel võibki sõita alla 5 l / 100 km ja linnakulu on alles nüüd, talvel, tõusnud kaheksa liitrini, varem sai hakkama seitsmega. Viimane teadmine on siiski pigem teoreetilist laadi, sest väheste kilomeetrite ja sääraste remondiarvete juures pole mingit vahet, kas auto võtab natuke rohkem või vähem kütust.

Margus Pipar

Volvo V40 T3, 2012. a, bensiin, 150 hj, esivedu, hind u 10 000 eurot

Periood: november – jaanuar

Läbisõit perioodil: 980 km

Kütusekulu: 7,5 l / 100 km

Kulu kütusele: 93,4 €

Muud kulud: 990 €

Kilomeetri hind: 1,1 €

Kilomeetri hind testi algusest: 0,36 €

06.02.2018 13:00
Toimetuse autod

Kommentaarid

. 2 nädalat tagasi
Vulvu ju nüüd hiinlaste oma, seega lukkudel hiina kvaliteet
Raigo 2 nädalat tagasi
....aga lukkude hinnad pole hiina hindadega.
. 2 nädalat tagasi
Ukselukud töötavad väga ekstreemsetes tingimustes. Väljas on külm, autos soe, lukud on külmumise piiril. Tekib niiskus ja jää, mis lukud lõhub.

Huvitav, et teistel autodel nad samamoodi ekstreemis, aga ikka töötavad. Ilmselgelt konstruktsiooniviga, mille autoomanikud kinni maksavad.
Mati 2 nädalat tagasi
Mõnigi teine tootja on säärast jama ka kaua pärast garantiiaja lõppu oma kulu ja kirjadega korda teinud. Meenuvad kõigepealt diisel-Passati pihustid (auto oli 10 aastat vana ja vähemalt 250 000 km sõitnud, kui seda tehti!!!), samuti tuttava vana Corolla roostetav kütusepaak.

Praegu maksab kasutaja tõesti kinni tehase totaalse praagi.
qp 1 nädal 4 päeva tagasi
Mis Rootsi kvaliteedist me Ford Focuse puhul räägime? Või Mazda3- mis ta nüüd oligi... Pole siiani ükski väike Volvo millegi heaga hiilanud.

© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.