Autopäevik. Kolm aastat ja 75 000 kilomeetrit 10

Nii palju kui pealkirjas öeldud, olen sõitnud Renault Mégane’iga. Seega on aeg teha väike vahekokkuvõte.

Autopäevik. Kolm aastat ja 75 000 kilomeetrit

Tean küll, et artikli alguses ei tasu öelda, et mingitest dramaatilistest sündmustest mul raporteerida ei ole, aga välja mõtlema ma neid ju ka ei hakka. Kõik töötab, aga mõningaid tähelepanekuid jagaksin siiski.

Mégane jätkab originaalklaasipuhastitega, see tähendab, et need on toimetanud 3 aastat ja 75 000 kilomeetrit ning toimetavad veel. Ausõna, ma ei harrasta mingit „pimelendu” ega aja senti lõhki, samas korras asju kah niisama vahetamise pärast välja ei vaheta. Ilmselgelt on tegemist väga kvaliteetsete klaasipuhastitega, lisaks ei harrasta ma koera kombel teiste tagumikus nuuskimist. Üritan hoida pikivahet. Üritan, sest alati see minust sõltumatutel põhjustel ei õnnestu. Muid saladusi ei tea nimetada.

Kolme aasta ja 75 000 kilomeetri jooksul ei ole läbi põlenud ükski lamp. Suur teene on selles leedpäevatuledel, mis vähendavad teiste lampide põlemisaega. Mégane’i tuledeautomaatika töötab nagu sellised süsteemid ikka: valgel ajal põlevad vaid päevatuled, hämaras ja pimedas ka ülejäänud. Olen märganud, et paljudele on justkui eraldi väljakutse leiutada igaks päevaks mingi uus udu-päeva-lähitulede kombinatsioon, aga mina hoian täiesti igavalt tulede lüliti asendis „auto”. Süsteem toimetab hästi, käsitsi sekkumist vajab vaid tihedamas lumesajus.

Õli ja muude vedelike pealevalamist (välja arvatud klaasipesuvedelik) hooldustevahelistel aegadel Mégane ei vaja. Tean, et paljud väikese töömahuga turbomootorid vajavad. Piduriklotse ei ole samuti vahetada tulnud. Teinekord pimedal maanteel sõites paistavad ju teiste pidurituled iseäranis silma ja ma ei jõua ära imestada, kui palju mõni viitsib piduripedaali tallata. Ma ei kasuta keskmist pedaali vist murdosagi sellest, mida tõelised pidurientusiastid teevad.

Hoolduskuludest ma rääkida ei saa, sest auto on ostetud kampaania ajal, mil pakuti 5 aastat või 100 000 km (nii pikk on ka garantii) tasuta hooldust. Kuidas see tasuta Renault’ poolt vaadates toimib, ma ei tea, kuid ühtegi arvet mulle pärast hooldust ei esitata ja auto ostuhind oli kolm aastat tagasi umbes 7000 eurot odavam, kui tema ühel sama suurusklassi, sarnase varustuse ja mootoriga „sakslasest” rivaalil. Praeguste hindadega pole mõtet võrdlema hakata, sest mudelid on vahetunud.

Garantiiremondist (ketipinguti vahetus) ja avariist (oma tähelepanematusest riivasin küljega parkimismaja posti) kirjutasin varasemalt, aga igaks juhuks märgin siiski vahekokkuvõttes ära. Esimesega mõistagi kulu ei kaasnenud, teisel maksin kindlustuse omavastutuse 200 eurot.

Auto pesemisega kombineerin ma selvepesulat, automaatpesulat ja käsipesu: porisel ajal suure sopa mahauhtumiseks tihti esimene, vahetevahel teine ja harvemini, auto päriselt puhtaks saamiseks kolmas.

Kristjan Sooper

Renault Mégane Grandtour, 2014. a, bensiin, 132 hj, esivedu, hind uuena 16 505 €

Periood november – jaanuar

Läbisõit 6450 km

Kütusekulu 7,0 l / 100 km

Kulu kütusele 527 €

Liising + kasko 765 €

Muud kulud 0 €

Kilomeetri hind 0,20 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,21 €

09.02.2018 12:00
Toimetuse autod

Kommentaarid

VAG 1 nädal 4 päeva tagasi
Liising + kasko 255 eur kuus ei peegelda kuidagi odavat hinda.
Sama kulu eest saab 10% sissemaksega liisida 22k + eur maksva saksa auto.
Lembit 1 nädal 4 päeva tagasi
Sõidan ka ise Meganiga, siiamani vaid sõidurõõm, ls. 68000 turbodiisel, 320 nm , 5,4 l 100 linnas, pakett bose. Praegu küll autovahetus plaane pole.
Lisaks 1 nädal 4 päeva tagasi
On paraku jutt 7000 eur odavamast hinnast selge kallutatus. Kampaania/laoauto korral maksab sarnane 1.4 TSI universaal golf ca 18-20k eur. Ehk hinnavahe pigem 1500-3500 eur.
Miks on vaja luua kuvandit kallitest konkurentidest?
. 1 nädal 4 päeva tagasi
Esialgu pole paha. Kui järgmised 75 000km ka sama muretult mööduvad, siis võib isegi heaks autoks tituleerida.
Virgo 1 nädal 4 päeva tagasi
Eks kõik firmad pingutavad et ellu jääda. Prantslaste jõuallikad on vägagi head, kasutavad neid ju teisedki, vanasti lagunes veermik ja elektroonika, uuemad mudelid juba paremad.
. 1 nädal 4 päeva tagasi
Veermikku on odav remontida, jõuallikal võivad igasugu lekked ajusid komposteerima hakata, elektroonikast ei räägigi- see käib kas elu lõpuni või hakkad igapäevaselt peavalutablette võtma ja esinduse fuajees elama.
Sass 1 nädal 4 päeva tagasi
Vist puudutab see eelnev kommentaar autosi, mis 10 aastat vanad või sõitnud juba vähemalt 300 tuhat. Esimesed 5 aastat või 100 tuhat km sõidad muretult, siis aga rendileping läbi ja tagastad auto. Seega tunne rõõmu kui ostsid ja kui lahti said, eks viimane lause käib enamvähem iga auto kohta. Tegelikult vanadesse saksa autodesse taotakse ka korralikult sisse aga paljud selleat ei räägi. Võin ise julgeit öelda et olen töötand vaid selleks et ühest audi pannist saaks eluloom, kuid käis üle jõu. Seega valisin uue prantslase mitte vana sakslase, siiamani vaid sõidan, ega remondi veel.
Prantslane 1 nädal 3 päeva tagasi
Prantsuse päritolu auto puhul näen ise pigem probleemina hilisemat müüki. Uuena võib hind küll soodne tuntuda, kuid näiteks Toyota või Mazda puhul on turuväärtuse langus ikkagi tunduvalt aeglasem.

NB! Sõidan ise hetkel Peugeotiga ning autoga väga rahul. Eks ole näha, kuidas tulevikus müük õnnestub :)
. 1 nädal 3 päeva tagasi
Iga auto kaotab oma hinnas. Mingil hetkel on auto jääkväärtus 50% ostuhinnast- nii 10 000 kui ka 50 000 maksnud auto puhul. Vahe vaid selles, et üks omanik on kaotanud 5000 raha, teine 25 000.
Jüri V 4 päeva 9 tundi tagasi
Renault madalatele ülalpidamiskuludele kirjutan kahe käega alla. Eri suurustega sõidetud 15 aastat ja uuema mudeli mugavus, varustus ja kütusekulu ongi väga mõistlikud põhjused auto uuendamiseks iga 5-6 aasta järel. Turvavarustus uueneb samuti pidevalt siis miks peaks võtma oma lähedastega sõites suurema riski sõites vananenud tehnoloogiaga?
Käed-vabad võti, vaikne salong, säästlik mootor, juhiabiliste pakett, kaamera, mugav navi jne on selline mida teistelt sama raha eest ei ole leidnud.
Tore näha kuidas aktiveeruvad igas prantslaste teemas teiste markide sõbrad ja leiavad alati milles kahtlusi külvata, või võrdlevad võrreldamatut. Eesti autofoorumid on Renault teemadel väheste postitustega, seega rahulolevad, aga mida ei saa öelda teiste levinud markide kohta

© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.